תחושת השליחות שלכם יכולה לבנות אמון

מאת עמרם פיקרסקי בתאריך 07 מאי 2020

רעיונות הם המטבע של המאה 21!

כדי להצליח, אנחנו חייבים לדעת להעביר מסרים ורעיונות- אם זה לבוס שלנו, לעמיתים וללקוחות שלנו, לתלמידים שלנו או אפילו לילדים שלנו. היכולת לעשות זאת היא אולי המיומנות החשובה ביותר שעלינו לרכוש בעולם המודרני.

כבר למעלה מ15 שנה שאני מציג פרזנטציות עבור הלקוחות שלי ומדי פעם גם מול קהל שאני לא מכיר. בהתחלה הייתי מתוח ולחוץ, זיעה קרה בידיים, יובש בפה, גלי חום וכאבי ראש – יכול להיות שיש לי פחד קהל? גילית שאני לא לבד – אפילו הפריזנטורים הכי מנוסים מודים שגם הם לחוצים לפני פרזנטציה חשובה.

עם הזמן פיתחתי לי שיטות להזרים אנרגיה חיובית – למשל לחייך בכוח מול המראה! אני תמיד אומר לעצמי – ״אתה אלוף, אתה מלך, תן להם בראש״. שוטף פנים ונותן לעצמי סתירה קטנה. זה לא מזיק, אתם תתפלאו כמה שזה מעורר!

עולים שלב

במשך הזמן למדתי טריק קטן שטרף את כל הקלפים: קטן בלשון המעטה. זה משהו עצום, עמוק ומהותי ביותר. למדתי להשתמש במשהו שקיים בתוכי כדי להרגיש יותר ביטחון כשאני מציג את הרעיונות שלי לאנשים.

אני מדבר על תחושת שליחות (Mission).

אבל לא במובן הפוליטי של המילה, אלא שליחות אישית, אינטימית, שקיימת באופן טבעי בכל אחד מאיתנו. זו יכולה להיות שליחות שגורמת לנו לקנות מתנה למישהו כי באותו רגע פשוט רצינו לשמח, או שליחות של אבא שמלמד את הבן שלו איך לרכב על אופניים כדי שיהיה לו ביטחון עצמי.

שליחות היא הדבר הזה שבוער בנו וגורם לנו לעשות דברים והצורך שלנו לצמוח ולהתפתח. אנחנו רוצים לעשות טוב בעולם (לפחות רובנו).

והנה השוס – ״השליחות הזאת היא הצורך שלנו להגדרה עצמית״.

נכון שזה נשמע טיפה אגוצנטרי? תחשבו על זה, אולי אנחנו בעצם נותנים לאחר כדי לקבל פידבק חיובי ואישור לכך שאנחנו אנשים טובים, וזה גורם לנו לתחושת עילוי. אנחנו נותנים כדי לקבל ואנחנו רוצים להצטיין ולהצליח וזה בסדר, הרי מי שמסביבנו נהנה מזה על הדרך. גם אמנים ואנשי במה מכירים את תחושת הקטרזיס שיש להם עם הקהל. הם באים לתת מעצמם לקהל, ועל הדרך מרוויחים מנה גדושה של אהבה בחזרה.

מהי תחושת השליחות שלכם?

אז למה שלא נשתמש בכח השליחות על מנת לשווק יותר טוב את עצמנו, את הרעיונות שלנו או את המוצרים שלנו? במיתוג קוראים לזה ערכים וחזון, אבל הפעם בואו נשאיר את זה פשוט ופרקטי.

בואו נתאמן לרגע ביחד (כל אחד יכול לקחת את זה לעולם שלו) –

לפני שאתם מתחילים לשווק / להופיע / להרצות / למכור / לנסות לשכנע  וכו׳ – תגדירו לעצמכם מהי השליחות שלכם עבור אותו קהל.

אני מבטיח לכם שאם תציגו את הרעיון שלכם עם הדהוד של תחושת שליחות, אין סיכוי שתיכנסו ללחץ או חרדה, כי הצד השני ירגיש בטון, בהתלהבות, באינטונציה, ובשפת הגוף שלכם שאתם פועלים מתוך כוונה של נתינה עצומה לאחר. זהו אינו תהליך מכירה מכוער וסליזי שגורם לסלידה, להיפך- אתם מספקים שירות, ידע וחוכמה לאנשים ואתם מובילים אותם לחיים יותר טובים.

התוצאה של הלך הרוח הזה של תחושת השליחות היא בניית אמון עם בני אדם.

שמתם לב שלא השתמשתי במושג ״לקוחות״ אלא ״בני אדם״? כשאנחנו בשליחות אנחנו לא מוכרים, אנחנו עוזרים לאחר. וזה יוצר אמון אמיתי.

ולמי מכם שצריך להציג מול קהל או אפילו בשיחת ועידה קטנה, הנה עוד דבר שחשוב לזכור – לרוב, כשאנשים באים לשמוע וללמוד מכם הם בטוח לא רוצים שתיכשלו ושזה יהיה אסון. הם רוצים שתצליחו! הם רוצים להעביר שעה מדהימה עם פרזנטור עוצמתי שילמד אותם דברים חדשים ומועילים.