״למה״ אתם קמים בכלל בבוקר?

מאת מנהל אתר בתאריך 07 מאי 2020

בעלי עסקים, זה הזמן שלנו להתעורר!
אין יותר תירוצים, אין יותר מעצורים, ויש לנו זמן, המווווון זמן.
לא מזמן מישהו לחש לי בצרחות באוזן – ״תשמע, המשבר הזה זו הזדמנות ענקית למי שישקיע עכשיו במותג שלו״.

בזמנים של משבר ומיתון כלכלי ישנם שני סוגי אנשים –
95% יורדים לבונקר, מצמצמים פעילות, מפטרים עובדים, ונכנסים למצב טיסה בלי טייס אוטומטי. דיכאון.
ומולם 5% ששמים על עצמם קסדה, וקופצים מהמטוס עם מצנח וחגורת הצלה. הם משקיעים את הזמן בבנייה של העסק שלהם, מרעננים את המסרים השיווקיים, ובונים תוכנית שיווקית ואסטרטגיה לתוכן שלהם לחודשים הקרובים. אלו האנשים שבסוף המשבר הזה ינחתו תוך כדי ריצה ויקטפו את כל המדליות בדרך.

זו לא סיסמה ריקה מתוכן – בסוף כל משבר יש צמיחה מהירה מאוד. כך ההיסטוריה מלמדת.

קיבלתם הזדמנות נדירה לעצור, לנשום, להתבונן פנימה על העסק שלכם ולשאול שאלה אחת פשוטה – ״למה?״

למה אני כאן?

התשובה לשאלה הזו היא המהות שלכם, והקיום של המותג שלכם תלוי בה.

למה לשאול "למה"?

כאן אני חייב להשתמש בקלישאה-
אנשים לא קונים את מה שאתם מוכרים, אלא את הסיבה שאתם מוכרים דווקא את המוצר הזה ולא אחר.
כלאמר – הם מזדהים עם הדרך שלכם והערכים שלכם ולכן הם בוחרים בכם..

הנה סיפור מוכר:
כשהבן שלי נולד, התחלנו לרכוש מלא דברים שהיו דווקא יקרים במיוחד. (לא מתעסקים עם אמא צעירה).
העגלה הכי יקרה, בגדים ברמה גבוהה, המזון הכי יקר.
בחרנו לרכוש מוצרים יקרים יותר כי לתפיסתינו הם איכותיים יותר. רצינו הכי טוב בשביל פיץ.

מבחינת המותגים לתינוקות – הם כמובן יודעים מה ה״למה״ שלהם ועל זה הם מבססים את כל המסרים השיווקיים. אפילו המחיר הגבוה הוא מסר בפני עצמו. כל אלו ביחד שיחקו תפקיד בעיצוב התודעה שלנו בעת הרכישה. הערכים שלנו התיישרו עם הערכים של המותגים. ובום – רכישה.
אנשים תמיד יבחרו במותג שמתחבר לערכים האישיים שלהם. לאני מאמין שלהם. סוד העניין הוא לדעת להציג להם את זה בבהירות ולפרוט להם על מיתרי הרגש.

אך בואו נהיה כנים, זה לא קל. זה אפילו עלול להיות כואב, כי הרבה מאוד עסקים לא יודעים לענות תשובה ברורה.
לרוב כשאני שואל ״למה״ בפגישות ושיחות עם לקוחות, מתגמגמת לה אותה תשובה שטחית – ״מה למה? בשביל הכסף, העסק כאן בשביל לעשות כסף״.

וכאן נעוצה הבעיה האמיתית שהרבה בעלי עסקים מפספסים –
יש הבדל בין העסק, לבין המותג שהוא למעשה אחד מהנכסים של העסק.

אני מחלק את זה כך:

עסקים שאין להם מותג – אולי יש להם לוגו, אבל הם לא שואלים למה, הם פשוט עובדים, יכול להיות שאפילו הולך להם לא רע. מה שבטוח – הם לא מגיעים למיצוי הפוטנציאל העסקי שלהם.
והכי חשוב – האוויר שהם נושמים הולך ונגמר, כי בתחרות אמיתית הם לא יהיו האופציה הראשונה שהלקוח יבחר.

לעומתם – עסקים שבונים מותג-
יש להם תשובה ברורה למה הם פועלים, יש להם סט של ערכים שקהל היעד יכול להתחבר ולהזדהות איתם, יש להם חזון ו״אני מאמין״ וכל אלה הם מנוע בערה פנימי וכלי שיווקי עוצמתי מאוד שיכול להעיף את העסק כמה רמות מעל המתחרים.
מחקרים שנעשו מוכיחים – כשיש למותג ״למה״ מאוד ברור, גם העובדים של החברה נרתמים למשימה ומשרישים את הערכים בתקשורת שלהם עם הלקוחות.

מה עושים עם כל זה מחר בבוקר?

מתבוננים פנימה.
להיזכר למה נמשכתם למקצוע שלכם דווקא, למה פתחתם את החברה שלכם, האם אתם דוגלים בערכים מסויימים ולכן הלכתם דווקא על התחום הזה? האם ירשתם את העסק מסבא שלכם? אם כן אז למה הוא הקים את זה ולא משהו אחר?

כדאי מאוד שהתשובה שלכם תכלול ערכים שלקוחות יכולים להתחבר אליהם.

זהו הסנטר של המותג שלכם – ואליו אתם חוזרים תמיד לפני כל קבלת החלטה עסקית או שיווקית. אם היא יושבת בול עם ה״למה״ שלכם, המותג שלכם יהיה נטוע חזק בליבם של אנשים.

שלב שני – מתקשרים את זה בכל דרך אפשרית
בטקסטים שלכם, בפוסטים, במיילים, באתר, בעיצוב, בחנות ובכל מקום שבו אתם פוגשים את הלקוחות של שלכם.

הנה ה״למה״ שלי למשל כמעצב:
״אני אדם סקרן מאוד שחוקר עולמות, זה מה שמושך אותי בעולם השיווק והמיתוג, להכיר וללמוד עולמות תוכן חדשים, המקצוע שלי מאפשר לי לממש את הצד הזה שבי. בגלל זה אני עושה את זה. המקצוע שלי מזין אותי ואת הצורך הזה ללמוד. זה הפאשן שלי.״

אפילו עצם כתיבת הפוסט הזה מוכיחה את ה״למה״ שלי – התבוננות, מחקר, מסקנות, הוצאה לפועל ועוד.

אז בחודשים הקרובים,
קחו את הזמן הזה ופשוט תשאלו ״למה״. ותענו.
שתהיה לכולנו נחיתה נעימה.